Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER FOR SPECKTRUM ONLINESTORE

Når du handler hos os på www.specktrum.dk, accepterer du vores handelsbetingelser, som du kan læse herunder.

GENERELLE OPLYSNINGER

Specktrum ApS
Birkholmvej 1
8752 Østbirk
CVR nr.:42417211
Telefon: + 45 22 17 04 06
Email: kontakt@specktrum.dk

Kundeservice

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller forespørgsler.

Telefontid er Mandag - Fredag kl. 8-16.
Telefon: + 45 22 17 04 06
Email: kontakt@specktrum.dk

Bestilling

Det er muligt at bestille varer på www.specktrum.dk alle ugens dage. Ordrer behandles i den rækkefølge som de bestilles. Efter din gennemførte bestilling vil du modtage en ordrebekræftelse på din oplyste e-mail. Check venligst i "reklame" eller "uønsket mail", hvis du ikke kan se din ordrebekræftelse i din indbakke.

Ved køb af større produkter såsom større spejle - som leveres på en palle - skal der vælges en leveringsdato ved checkout, da forsendelsen vil blive leveret til dørtrin/fortovskant. Det er derfor vigtigt du vælger en dato, hvor du er hjemme ved levering medmindre der er givet samtykke til, at pallen må stilles. 

Bemærk at vi ikke har mulighed for at tilbyde prismatch på Specktrum varer købt via forhandlere. 

Indpakning

Gaveindpakning er muligt ved udvalgte produkter. Det fremgår på kurv-siden, hvilke produkter hvoraf der kan vælges gaveindpakning. 

Betaling

Specktrum ApS modtager online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark - Kroner (DKK)

Specktrum ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Specktrum ApS's egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering

Leveringstiden for din ordre er typisk 1-5 hverdage.
Bemærk at ved ferie og højtider hvor fragtfirmaerne har ekstra travlt kan der forekomme længere leveringstid på transporten. Du vil altid modtage et track and trace nummer således du altid kan følge pakken. 

Leveringsområde: Vi leverer kun varer indenfor Danmark.

Fragt til pakkeshop 39,- DKK
Fragt til erhvervsadresse 39,- DKK
Fragt til hjemmeadresse 89,- DKK

Vi tilbyder fri fragt på ordrer over 499,- DKK i Danmark til pakkeshops og erhvervsadresser.

Specktrum ApS afsender varer med følgende: GLS - Erhverv, GLS - Pakkeshop, GLS - hjemmelevering, Danske Fragtmænd.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

I tilfælde af nægtet modtagelse eller at en pakke ikke afhentes i pakkeshoppen fratrækkes 99 DKK pr. pakke. Beløbet dækker returfragt og håndtering fra pakkenshoppen til vores lager.

 

Større forsendelser på paller såsom større spejle leveres med fragtfirmaet Danske Fragtmænd til dørtrin/fortovskant (alle brofaste øer i Danmark). Dette betyder, at du selv skal stå for at få varen båret ind/op. Ved palle forsendelser er det muligt, at få stillet varen ved døren, i garagen mm ved skriftlig samtykke, hvis du ikke har mulighed for, at være hjemme. Dog er dette på eget ansvar. Bemærk at det skal være muligt, at en palleløfter skal kunne køre dertil på et lige underlag.Skriv venligst en kommentar i kommentarfelten ved ordreafgivelse, hvis du ønsker dette. Levering med Danske Fragtmænd sker på hverdage mellem kl. 8.00 - 18.00. 
Danske Fragtmænd leverer varen hos dig på en engangspalle, som de ikke tager med retur. Pallen ikke har nogen værdi, og skal blot efterfølgende bortskaffes.

Det er kun muligt at opnå fri fragt pr. forsendelse. Hvis du ikke er hjemme på den aftalte dato - og at der ikke er givet samtykke til, at pallen må stilles, som medfører at der skal ske genlevering, vil du blive opkrævet for omkostningen, som er forbundet med genleveringen. Dette er også gældende i tilfælde af, at det ikke er muligt at stille forsendelsen på din adresse, som angivet. Prisen er en genlevering er 300,- DKK.

Ved levering med fragtfirmaet Danske Fragtmænd til ikke brofaste øer, vil der blive opkrævet et ekstra fragttillæg på 500,- DKK.

Hvis leverancen ser beskadiget ud, beder vi dig modtage pakken med forbehold.

Se under fortrydelsesret hvordan du returnerer en vare modtaget på palle.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dags periode starter den dag, hvor ordren er leveret. Husk at varen skal returneres ubrugt i original emballage og i samme stand, som ved modtagelse. Det er vigtigt, at der anvendes en yderkasse til at afsende i således der ikke påsættes label eller andet information på produktets original kasse. 

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom du selv vælger transportør. Bemærk at du selv bærer risikoen for varen indtil den er i vores besiddelse. Det er derfor vigtigt, at du gemmer din kvittering for afsendelse for din returvare. 

Nogle varer kan i kraft af deres størrelse ikke returneres med normal pakkepost og vil i stedet skulle returneres med fragtfirma. Dette gælder for de fleste spejle og møbler (se bemærkning om dette ud for det pågældende produkt).

Prisen for returnering med Danske Fragtmænd er typisk 400-800 kr. Returfragtprisen afhænger dog af varernes vægt og volumen samt hvorfra varen afsendes. Der er typisk en fast pris pr. postnummer. Vær opmærksom på, at der kan være prisforskel afhængig af, hvilken transportør du vælger at bruge. Du kan indhente et tilbud på pris for returnering af dine varer ved at kontakte et transportfirma.

Beløbet for varen vil blive tilbageført til dig, når vi har modtaget varen, dog eksklusiv evt. fragtomkostninger. Hvis du returnerer dele af en ordre, der udløste fri fragt, og totalbeløbet derefter når under grænsen for fri fragt, vil fragten blive fratrukket den/de returnerede varers beløb. Beløbet vil blive tilbageført til det anvendte betalingskort. 

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen, og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail kontakt@specktrum.dk hvortil du bedes informere om dit ordre nummer og om du ønsker ombytning af vare, gavekort til hjemmesiden eller pengene retur. Det er vigtigt at du først afsender din returvarer når du har fået svar fra os. 

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Specktrum ApS at vurdere varens stand.

Returvarer skal efter godkendt retur sendes til vores lageradresse. 
Specktrum ApS

Birkholmvej 1, 
8752 Østbirk
Danmark

Bemærk varer sendt retur til pakkeshop vil ikke bliver afhentet. 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Specktrum ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Specktrum ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Specktrum ApS

Birkholmvej 1
8752 Østbirk
TLF: +45 22 17 04 06

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Specktrum ApS, har vi brug for følgende oplysninger:

. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Specktrum ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Specktrum ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Specktrum ApS er: Anne Augusta Damgaard Laursen

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Specktrum ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@specktrum.dk.

Cookies
På https://specktrum.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://specktrum.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Specktrum ApS's hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: kontakt@specktrum.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Forbehold

Specktrum tager forbehold for fejl og mangler i priser og beskrivelser, samt for udsolgte varer.